fredag den 20. marts 2009

Solskin og en sær kaffemaskine


En af vores nabo-bygninger, Tietgenkollegiet, gør sig rigtig godt i solskin. Jeg synes i hvert fald at huset er fint nok til at komme på Bloggeloggen.
Solen og de milde temperaturer nærmest kalder på at udeliv (ikke sådan friluftsliv-agtigt med soveposer og mad over bål). Og det bliver så skønt at kunne sidde i krogen på altanen (den ene eller den anden!) med en varm kop kaffe og mærke solen i ansigtet.
Apropos kaffe. Så er sker der mærkelige ting med kaffemaskinen på jobbet. Jeg tror, den har et eller andet imod mig. Den skal nemlig altid plejes på den ene eller den anden måde, når det er min tur til at brygge. Enten skal der fyldes vand eller bønner på, eller også skal den renses og tømmes. Men sidst gik den helt agurk, og kom med denne meddelelse:


Hmm. Jeg håber ikke, at det er noget alvorligt! For kaffe skal der til.

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Kære Anne!
Har du tjekket om der lå nogle blå briller eller en lille sort moustache ved siden af. Hvis der gjorde, så holdt der med garanti en Smart på parkeringspladsen. Skal vi se efterham/hende i KdW (Kaffeemaschine des Westens)

Anne sagde ...

Ha, ha. Total Berlin-renæssance. Kig gerne efter agenten!